دانلود کارورزی

آخرین اخبار فروشگاه

دانلود کارورزی

دسته صفحه: فروش فایل
بازدید : 21

دانلود کارورزی

چنانچه علائم برطرف شد نباید داروها قطع شود چون احتمال بازگشت علائم زیاد است

 

6-4 علامت ویژه افسردگی در دوره نوجوانی و دو علامت ویژه افسردگی در سالمندان را بیان کنید

ـ نوجوانی: سوءمصرف مواد، رفتار ضداجتماعی، بی‌قراری، فرار از مدرسه، مشکلات درسی، بی‌بند و باری جنسی، حساسیت بیش از حد نسبت به طرد، بهداشت نامناسب.

ـ پیری: نقص‌های شناختی (از دست دادن حافظه، اختلال موقعیت‌یابی، کنفوزیون)، دمانس کاذب (pseudodementia) یا سندرم دمانس افسردگی، بی‌احساسی (apathy)، حواس‌پرتی(distractibility)  

7-   4 مشکل عمده در نگرش بیماران و خانواده بیماران مبتلا به افسردگی اساسی که شما به عنوان پزشک مراقبت های اولیه باید مد نظر قرار دهید چیست.

1-درمان افسردگی نیاز به درمان دارویی ندارد

2-داروهای اقسردگی اعتیاد آور هستند

3- مصرف دارو در افسردگی نشان دهنده ضعف شخصیتی است

4-اگر داروی افسردگی را شروع کنی باید مادام العمر بخوری

5-اگر داروی افسردگی را شروع کنی باید مرتب دوز آن بالا می رود

6- با مصرف دارو حال بیمار بدتر می شود

7- دارو های ضد افسردگی عوارض پایدار و خطرناکی دارند

8- اگر فرد بخواهد خوب شود نیاز به درمان ندارد

9- افسردگی بیماری نیست

10-مراجعه دیر هنگام

11-تاخیر دردرمان نادرست بدلیل بارز بودن علائم جسمانی

8-     واژه های زیر که مربوط به درمان افسردگی است را توضیح دهید

acute phase

remission

continuation phase

recovery

 دردرمان اختلالات افسردگی سه مرحله درمانی وجود دارد. مرحله اول مرحله حاد (acute phase)است که در آن دارو با دوز اولیه شروع شده و طبق یک الگوی منطقی به دوز متوسط رسنده می شود و با در نظر گرفتن عوارض دارویی و پاسخ درمانی دوز مناسب بیمار تعیین می شود. در این مرحله در حالت ایده آل قرار است بیمار به دارو پاسخ داده(response) و نهایتا بدون علامت(remission) شود. ولی باید به خاطر داشت که تعدادی از بیماران با اولین داروی تجویزی پاسخ مناسبی نمی دهند و نیاز است که یا دارو تعوض شده و یا با داروهای دیگرتقویت شوند. در مرحله دوم که مرحله تداومی(continuation phase) نامیده می شود و بین 6 تا 9 ماه طول می کشد که در این مرحله داروی بیمار بدون تغییر دوز تا انتها تداوم می یابد که نهایتا باعث بهبودی(recovery) بیمار می شود. چنانچه دارو به هر دلیلی در این دوره قطع شود بیمار دچار بازگشت علائم(relapse) می شود. مرحله سوم مرحله نگهدارنده(Maintanance) است که تنهابرخی از بیماران بایستی وارد آن شود در افرادی شروع می شود که احتمال عود(recurrence) بیماری در آنها بالا است. مثلا در افرادی که سابقه خانوادگی قوی اختلالات خلقی را داشته باشند یا در افرادی که به سختی پاسخ داده باشند یا سابقه اپیزود های افسردگی مکرر داشته و یا سابقه افدام های مکرر به خودکشی داشته باشند.

9-     در درمان افسردگی باید به  بهبود چهار حیطه علائم توجه داشت آم 4 حیطه را نام برده از هر یک دو علامت را ذکر کنید

4 حيطه مشتمل هستند بر حيطه خلق(حلق افسرده،انهدونيا، احساس نا اميدي،احساس تنهايي، احساس خود ملامت گري) حيطه سايكوموتور(كندي كلامي و حركتي) حيطه وژتاتيو(خواب ،اشتها،انرژي،تمايلات جنسي)حيطه شناخت(شامل تمركز،توجه و حافظه)

10- در تشخیص افتراقی اپیزود افسردگی اساسی 5 چالش عمده را در تشخیص قطعی را نام برده و ذکر کنید برای افتراق هر یک چه باید کرد

اپیزود افسردگی اختلال دو قطبی 1 یا دو: توجه دقیق و زیرکانه به سابقه اپیزود مانیا و از آن بسیار مهم تر اپیزود هیپومانیا،در این خصوص باید با دقت سئوالات مرتبط را از بیمار و یک منبع مطلع دیگر پرسید. مثلا آیا قبل از بروز افسردگی و در زمانی که احساس بیماری نمی کردید،شده بود برای حداقل چند روزی احساس کنید پرنشاط و پرانرژی شده اید و تمایل به انجام کار و فعالیت دارید درعین اینکه احساس به خستگی نمی کردید و نیاز به خوابتان کمتر شده بود.

اپیزود مختلط اختلال دو قطبی:باز هم توجه دقیق و زیرکانه به وجود همزمان حداقل سه علامت اپیزود مانیا همراه با اپیزود افسردگی مثل پرحرفی یا پرفشاری کلام،ولخرجی،تکانشگری و انجام کارهای ریسکی،پرخاشگری،افزایش تمایلات جنسی

اختلال انطباق: حجم علاتم در این اختلال کمتر از اپیزود افسردگی اساسی است،همچنین تفکر افسرده در این اختلال مشهود نیست

اختلال افسردگی ثانوی به مصرف مواد:پرسش در این خصوص بویژه موادی چون الکل،شیشه،حشیش،قرص های آرام بخش

اختلال افسردگی ثانوی به اختلال طب عمومی:توجه به وجود این اختلال ها بویژه اختلالات تیروئید،لوپوس،آنمی مگالوبلاستیک،کانسر ها،اختلالات نرولوژیک مثل صرع،MS،ویلسون و پارکینسون

مرحله پرو دروم اسکیزوفرنی:توجه به وجود اختلال تفکر،رفتار های غریب،علائم منفی مثل احساس آپاتی و فقدان انگیزش

اختلال اضطراب منتشر:وجود علائم اضطرابی برای بیش از 6 ماه در غیاب معیارهای الف اپیزود افسردگی اساسی

11- تصور کنید که نسخه داروی ضد افسردگی را برای یک بیمار مبتلا به افسردگی نوشته اید 5 نکته که باید به بیمار و خانواده توضیح دهید را عنوان نمائید(انترن)

اثر دارو بتدریج در عرض 2 تا 3 هفته ظاهر می شود

اولین علائم خواب و اشتها و آخرین علائمی که بهبود می یابد خلق است

ممکن است در شروع درمان بی قراری یا بی خوابی یا پاره ای عوارض دیگر ظاهر شوند که قابل ندیریت هستند

دارو نباید ناگهان قطع شود چون ممکن است باعث سرگیجه ،لرز یا تهوع شود

مصرف الکل با این داروها خطرناک است

در صورت بهبودی خیلی سریع یا بروز شادی بیش از حد،پرحرفی ،پرخاشگری سریع مراجعه کند

12- 5 دلیل عمده عدم پاسخ بیماران به داروهای ضد افسردگی را ذکر نمائید

دوز ناکافی،دوره ناکافی،عدم مصرف درست دارو توسط بیمار،تشخیص غلط،همزمانی چند تشخیص روانپزشکی با هم

13- 5 عارضع عمده داروی های SSRI و TCA  و 3 عارضه عمده بوپروپیون و ونلافاکسین را ذکر نمائید

SSRI: سردرد،اضطراب،اختلال خواب،اختلال اشتها،مشکلات گوارشی،رویا های واضخ،فشار دندانی،اختلالات جنسی،ترمور،عوارض پوستی

TCA: یبوست،گرگرفتگی،خشکی دهان،تاری دید،خواب آلودگی،افزایش اشتها و وزن،افت فشار خون وضعیتی

بوپروپیون: سردرد بيخوابي شكايت تنفسي فوقاني تهوع ناارامي بيقراري تحريكپذيري خشكي دهان يبوست كاهش وزن تشنج اريتمي برونكواسپاسم روان پريشي و دليريوم

ونلافاکسین: تهوع،افزایش فشار خون،اختلال خواب،اختلال جنسی،افزایش ریسک خودکشی

14- در جدول زیر جا هایی که با علامت سئوال مشخص شده را پر کنید(انترن)

دوز شروع،متوسط و حداکثر داروهای ضد افسردگی

نوع دارو
    

دوز حداکثر
    

دوز متوسط
    

دوز شروع
    

نام دارو

کپسول 10 و20
    

80
    

20-40
    

10
    

فلوکستین

قرص 20 و 40
    

60
    

20-40
    

10
    

سیتالوپرام

قرص 50 و 100
    

300
    

100-150
    

25-50
    

فلووکسامین

کپسول و قرص 50 و 100
    

300
    

100-150
    

25-50
    

سرترالین

قرص 10 و 25
    

150
    

50-100
    

10-25
    

نورتریپتیلین

قرص 25 و 75
    

300
    

100-150
    

25
    

ماپروتیلین

قرص و کپسول 37،5 و 75
    

300
    

75-150
    

37,5
    

ونلافاکسین

قرص 75 و 100
    

500
    

200-300
    

50-75
    

بوپروپیون

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام بهمن 1392ساعت 10:26  توسط دکتر حمید رضا ارشدی  |  یک نظر
طرح واره درمانی چیست؟

 طرح واره ها بدلیل برآورده نشدن نیازهای هیجانی دوران کودکی بوجود می آیند این نیاز ها در پنج حیطه هستند.همه انسان ها این نیازها را دارند، که البته در برخی شدت این نیاز ها بیشتر است. افرادی که واجد سلامت روان هستند توانسته اند و می توانند این نیاز ها را بطور سازگارانه ای ارضاء کنند. گاهی اوقات تعامل بین خلق و خوی فطری کودک و محیط به جای ارضاء این نیازها منجر به ناکامی می شود. هدف طرح واره درمانی این است تا به مراجعه کنندگان کمک کند راه های سازگارانه تری برای ارضاء این  پنج نیاز پیدا کنند

1-   حیطه دلبستگی ایمن به دیگران که شامل نیاز به امنیت ،محبت،ثبات و پذیرش است. در صورت برآورده نشدن این حیطه احساس طرد شدگی در فرد بوجود خواهد آمد و طرح واره های محرومیت هیجانی،بی ثباتی/رها شدگی،بی اعتمادی/بدرفتاری،نقص و شرم و انزوای اجتماعی/بیگانگی در فرد شکل می گیرد. اشکال در این حیطه این باور نا هوشیار را ایجاد می کند که نیازهای فرد برای امنیت،ثبات،محبت،همدلی،در میان گذاشتن احساسات و پذیرش و احترام به شیوه قابل پیش بینی ارضا نخواهد شد،این طرح واره ها معمولا در خانواده هایی دیده می شود که بی عاطفه،سرد،مضایقه گر،منزوی،تندخو،غیر قابل پیش بینی یا بد رفتار بوده اند، معمولا افرادی که درگیر این طرح واره ها هستند نمی توانند د لبستگی ایمن و رضایت بخشی با دیگران برقرار کنند. و بطور شتاب زده ای از یک رابطه به رابطه دیگر پناه می برند و یا از برقراری رابطه بین فردی عمیق احتناب می کنند. در طرح واره رها شدگی/بی ثباتی فرد اعتقاد نا هوشیار دارد که افرا فقط برای مدت کوتاهی در کنارش هستند و بزودی وی را رها خواهند کرد،در طرح واره بی اعتمادی/بدرفتاری فرد اعتقاد دارد که دیگران با کوچکترین فرصت ار آنها سوء استفاده می کنند،تحقیرشان می کنند ،دروغ می گویند،فریبشان می دهند و بدرقتاری می کنند. در طرح واره محرومیت هیجانی انتظار ندارند نیاز آنها به محبت ،همدلی و حمایت توسط اطرافیانشان برآورده شود. در طرح واره نقص/شرم خود را افرادی بی ارزش،بد،حقیر می دانند که چنانچه در معرض دید دیگران باشند بدون شک طرد خواهند شد. این نواقص می تواند در ظاهر یا ویژگی های شخصیتی باشد.  در طرح واره انزوای اجتماعی/بیگانگی فرد احساس متفاوت بودن و وصله ناجور بودن دارد و احساس می کند به هیچ جمعی تعلق ندارد.

2-   حیطه خود گردانی،کفایت و هویت که در صورت برآورده نشدن این حیطه طرح واره های وابستگی/بی کفایتی، آسیب پذیری نسبت به ضرر،خود تحول نیافته/گرفتار و شکست در فرد شکل می گیرد.

خود گردانی یعنی توانایی فرد برای جدا شدن از خانواده و داشتن عملکرد مستقل

،افراط و تفریط در نگهداری از کودک منجر به بروز این مشکلات می شود. این افراد در سیطره زندگی خود از محیط اطرافشان انتظاراتی دارند که در کسب عملکرد مستقل و جدایی و تفرد از والدین ایجاد مشکل می کند. این افراد نمی توانند هویت مستقلی پیدا کنند و نتیجه آن ضربه به خودباوری و اعتماد به نفس شان است،نمی توانند اهداف مشخصی برای خود تبیین کنند و نیازمند حمایت های پایدار والدین هستند. در دوران بزرگسالی مثل یک کودک کم سن و سال عمل می کنند.

3-   حیطه آزادی در بیان نیازها و هیجان های سالم که در صورت برآورده نشدن محدودیت های مختل کننده ای برای فرد ایجاد می کند. محدودیت های درونی آنها در خصوص احترام متقابل و خویشتن داری به اندازه کافی رشد کرده است. ممکن است این افراد خود خواه ،لوس،بی مسئولیت و خود شیفته به نظر بیایند. انها در خانواده های بزرگ شده اند که خیلی سهل انگار یا بیش از حد مهربان بوده اند. انها در دوران کودکی قوانینی که دیگران رعایت می کردند را رعایت نمی کردند، در مقابل هم سن و سال هایشان خویشتن دار نبودند به همین دلیل در بزرگسالی هم همین گونه هستند . نمی توانند تکانه هایشان را کنترل کنند و نیازهای آنی را به خاطر منافع دراز مدت به تاخیر بیاندازند. در این صورت در آنها طرح واره استحقاق/بزرگ منشی یا خویشتن داری /خود انضباطی ناکافی شکل می گیرد.  طرح واره استحقاق و بزرگ منشی در افرادی دیده می شود که خود را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می دانند و فاقد احساس همدلی هستند، این افراد خود را به رعایت اصول احترام متقابل که پایه تعاملات اجتماعی سالم است پایبند نمی دانند،این افراد اغلب پرتوقع و سلطه گرند. طرح واره خویشتن داری /خود انضباطی ناکافی در افرادی دیده می شود که نمی توانند خویستن داری کنند و ناکامی را بقدر کافی تحمل کنند. و نمی توانند هیجان ها و تکانه هایشان را کنترل کنند.گاه در شکل خفیف تر از پذیرش مسئولیت های بیشتر اجتناب می کنند.

4-   حیطه خود انگیختگی و تفریح که در صورت برآورده نشده دیگر جهت مندی با طرح واره های اطاعت،ایثار ،پذیرش جویی /جلب توجه در آنها شکل می گیرد.در طرح واره اطاعت فرد کنترل خود را به دست دیگران می سپارد و دربرابر آنها تسلیم می شود چون احساس می کند مجبور است،هدف  وی اجتناب از خشم، رها شدگی و انتقام است. اطاعت به دو صورت اطاعت از نیازها،خواسته و تمایلات و نیز اطاعت از هیجان های فرد دیگر است که در دراز مدت خشم درونی،رفتارهای منفعلانه،طغیان های های خشم،علائم روان تنی و انزوای اجتماعی ایجاد می کند. افراد سعی می کنند به جای توجه به نیازهای خودشان مدام در تلاش برای ارضاء نیازهای دیگران باشند که این کار را برای گرفتن تائید و تداوم رابطه انجام می دهند.چنانچه طرح واره ایثار در شما فعال باشد مسئولیت پذیری افراطی نسبت به دیگران دارید و خواسته های دیگران را بطور خود انگیز بر خواسته های خود ترجیح می دهید و حتی کارهایی که احتمال آسیب رسیدن به دیگران را در آن می دهید را انجام نمی دهید. و گاهی نسبت به افرادی که از آنها حمایت می کنند عصبانی می شوند. چنانچه در تله پذیرش جویی/ جلب توجه گیر کرده باشید به گرفتن پذیرش یا جلب توجه دیگران اهمیت می دهید به گونه ای که از بیان نیاز های هیجانی و بیان استعدادهای طبیعی خود باز می مانید، به دلیل آن که بطور عادی به واکنش های دیگران توجه دارید تا واکنش های خودتان،در ایجاد هویت با ثبات با شکست مواجه می شوید.. این طرح واره دو زیر مجموعه دارد،افراد مبتلا به مولفه اول یعنی پذیرش جویی به دنبال پذیرش و تائید گرفتن هستند و تمایل دارند همه مردم آنها را دوست داشته باشند و مورد تائید آنها قرار گیرند. افراد مبتلا به مولفه دوم یعنی جلب توجه،بدنبال تمجید،تحسین و توجه دیگران هستند. مولفه دوم در بیماران خود شیفته خیلی رواج دارد. بیماران خود شیقته بر منزلت اجتماعی،ظاهر و پول یا پیشرفت خیلی تاکید دارند و آن را وسیله ای برای گرفتن جلب توجه دیگران می دانند. طرح واره جلب توجه غالبا با طرح واره محرومیت هیجانی در ارتباط است.

5-   حیطه محدودیت های واقع بینانه و خویشتن داری که در صورت عدم برآورده شدن طرح واره های منفی گرایی /بدبینی، بازداری هیجانی،معیارهای سخت گیرانه/عیب جویی افراطی و تنبیه شکل می گیرد.این طرح واره ها با واپس زنی احساسات برای مراقبت از خود همراهی دارد ،این افراد طبق قوائد انعطاف ناپذیر درونی خود عمل می کنند ولو به قیمت از دست دادن خوشحالی، روابط صمیمانه و آرامش خاطر، دائم در حال پیش بینی منفی آینده هستند و به جنبه های مثبت توجهی ندارند و پیش بینی های افراطی می کنند.دائم در تلاشند تا به معیارهای بلند پروازانه خود دست بیابند و این را برای اجتناب از عدم تائید و خجالت انجام می دهند.چنانچه طرح واره منفی گرایی/بدبینی در شما فعال باشد دائم بر جنبه های منفی زندگی مثل درد،مرگ،ققدان،نا امیدی،خیانت و شکست تمرکز دارید،در حالی که جنبه های مثبت زندگی را کم رنگ می کنید.انتظار دارید در بسیاری از جنبه های زندگی مثل شغل، موفقیت های مالی،روابط بین فردی اتفاقات خطرناکی برایتان بیافتد. وقت زیادی صرف بررسی جنبه های متعدد این مسائل می کنند تا شکست نخورید.در طرح واره بازداری هیجانی احساسات، رفتارها و روابط بین فردی خود انگیخته محدود میشود که بدلیل جلوگیری از مورد انتقاد واقع شدن و عدم کنترل روی تکانه هایشان است. این افراد غالبا افرادی کسالت بار،مقید، منزوی ،سرد و بی عاطفه ای هستند. بازداری هیجانات در خصوص هیجان خشم، یا هیجانات مثبت مثل شوخی ،بازیگوشی و محبت یا تاکید بیش از حد بر عقلانیت است.چنانچه در تله معیارهای سخت گیرانه گیر کرده باشید سرسختانه تلاش می کنید تا به معیارهای بلند پروازانه خود دست پیدا کنید،اهمیت زیادی به موفقیت،زیبایی،پول،نظم و ترتیب،منزلت اجتماعی یا لذت می دهید و حاضرید برای بدست آوردن این ویژگی ها همان اندازه که به خود سخت می گیرید به دیگران نیز سخت بگیرید،در دوران کودکی از شما خواسته می شده که بهترین باشید و ذره ای عدول از معیارها به نظر شما شکست و آبروریزی بوده است، هیچ چیز شما را راضی نمی کند.چنانچه در طرح واره تنبیه اسیر باشید اعتقاد دارید که افراد باید به خاطر اشتباهاتشان سخت تنبیه شوند، این افراد نمی توانند از اشتباهات دیگران چشم پوشی کنند و آنها را ببخشند.

 


برچسب‌ها: طرح واره درمانی, نیازهای اساسی و طرح واره درمانی
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام بهمن 1392ساعت 9:38  توسط دکتر حمید رضا ارشدی  |  2 نظر
معرفی فیلم Night train to Lisbon
پس از وقفه ای طولانی به یمن خروج من از دانشگاه و آزاد شدن وقتم مجددا از امروز سعی دارم هر هفته یک قیلم خوب را برای دوستان معرفی کنم و در ادامه به بحث روان شناسی در مورد آن بپردازم،امید است که دوستان نیز نظارتشون را بنویسند.

قبل از هر چیز لازم می دونم از آقای دکتر علی رضا آل هاشمی سپاسگزاری کنم که نه تنها این فیلم را به من معرفی کردند که آن را هم در اختیارم گذاشتند،بزودی نظرم رو در مورد این فیلم خواهم نوشت.

چه می توان کرد؟ چه باید کرد، با این همه زمانی که پیش روی ماست؟

زمانی که آزاد و بی شکل است زمانی که آزادی اش همانند پر سبک

و بلاتکلیفیش همانند سرب سهم و سنگین است


متن زیر در ماهنامه فیلم شماره 462 شهریور 1392  و به قلم آقای مهرزاد دانش درج شده است

مانند اغلب فیلم‌های بیل آگوست، قطار شبانه لیسبون یک اقتباس ادبی است و برگرفته از رمانی نوشته پاسکال مرسیه (با نام اصلی پتر بیری)، نویسنده سوییسی است که در محافل ادبی اروپایی موفقیت چشمگیری کسب کرده است. این رمان که در سال ۲۰۰۴ نوشته شده است، جدا از موفقیت‌هایی مانند رسیدن به شمارگان بسیار بالا و ترجمه به ۱۵ زبان، جایزه ماری لوئیزه کاشنیتس را در سال ۲۰۰۶ و جایزه گرینسانه کاوور را در سال ۲۰۰۷ به خود اختصاص داد و در همین سال نامزد بهترین کتاب اروپایی سال هم شد. این کتاب امسال با ترجمه مهشید میرمعزی توسط انتشارات افق به بازار کتاب ایران هم راه پیدا کرد.


داستان قطار شبانه لیسبون درباره معلمی است که در اثر آشنایی با یک کتاب قدیمی، کنجکاو می‌شود درباره نویسنده‌اش بهتر بداند و از این رو برای تحقیق بیشتر، تدریس را‌‌ رها می‌کند و از سوییس عازم پرتغال، زادگاه نویسنده مرموز می‌شود و در آنجا در گفت‌و‌گو با آدم‌هایی که با نویسنده برخورد داشته‌اند، رفته رفته متوجه حقایقی جالب درباره نویسنده که زمانی عضو گروه زیرزمینی مقاومت علیه نظام دیکتاتوری این کشور در زمان حکومت آنتونیو سالازار بوده و ماجراهایی پرفراز و نشیب در روابط خانوادگی، اعتقادات، حرفه پزشکی و مناسبات عاشقانه‌اش داشته است، می‌شود. دانستن گذشته این آدم، در روحیه معلم تأثیراتی محسوس می‌گذارد.

از همین خلاصه ماجرا معلوم است که داستان در سه سطح روایی سپری می‌شود. نخست ماجراهایی که معلم (ریموند گریگوریوس) در عزیمت به کشوری دیگر و آشنایی با افراد مختلف از سر می‌گذراند. دوم روایتی که نویسنده کتاب مرموز (آمادئو پرادو) در صفحات اثرش بازگو کرده است و در طول داستان بار‌ها بدان عطف می‌شود؛ و سوم روایت‌هایی که آدم‌های مورد مراجعه گریگوریوس برای او درباره پرادو تعریف می‌کنند. شاید مهم‌ترین وجه کتاب قطار شبانه لیسبون هم که باعث پرآوازگی و موفقیتش شده است، جدا از اهمیت و حساسیت مضمون محتوایی‌اش که درباره یکی از تاریک‌ترین دوره‌های معاصر سرزمین پرتغال (از اوائل دهه ۱۹۳۰ تا اواسط دهه ۱۹۷۰) است، همین سطوح سه­ گانه روایی‌اش باشد که عملا پیرنگ متن را در سه فضای حال (داستان گریگوریوس) و گذشته (خاطرات مراجعان گریگوریوس) و انتزاعی (دل­نوشته‌های پرادو) در نوسان نگه داشته است و به شکل متوالی از یکی به دیگری گذر می‌کند. البته به نظر می‌رسد که مرسیه در تعادل­بخشی دراماتیک بین این سه سطح،‌ گاه از مرز انسجام خارج می‌شود و درباره برخی حواشی و جزئیات، بیش از ظرفیت دراماتیک متن تفصیل‌پردازی می‌کند، ولی به هر حال، کتاب برای خواننده علاقه‌مند، پتانسیل‌های زیادی در پیگیری ماجراهای داستانش در بر دارد.



برچسب ها :دانلود کارورزی , دانلود کارورزی
محصولات پر فروش

دسته بندی محصولات

بخش همکاران
دسته بندی صفحات
دسته بندی اخبار
بلوک کد اختصاصی